torsdag den 25. september 2014

Toilet, Toilettet, Toliette eller WC?

Det rum vi piger især bruger noget tid i har mange navne alt efter hvor i verden man bor.

Her hjemme har vi nogle bune, slidte og klamme døre.
Jeg har så besluttet mig for at lave nogen forskellige skilte og hænge op på dørene.
Ikke fordi vi ikke kan finde frem her hjemme i vores lille lejlighed, men for at få lidt mere farve og noget andet at se end de grimme døre.

Jeg ville starte med lokkum. Hov! Endnu et ord tilhørende det rum der.
Skal vi måske kalde det for badeværelset i stedet for.
Det lyder da i det mindste lidt mere hyggelig.
Overskriften. Hvad med den?
Jow. Jeg har lavet et skilt efter en opskrift men har valgt mine egne farver.
I den opskrift står der Toilette. Jeg er godt klar over at det er i hvert fald ikke dansk.
MEN! Jeg prøvede mig med nogen andre ord, men synes bare ikke rigtig de passede på MIT skilt.
Så jeg valgte helt enkelt at skrive TOILETTE.
Jeg mener, uden at være sikker overhovedet, at det måske er fransk eller noget i den stil?
Nå men det er nu ligemeget. JEG vil have mit skilt på min måde. Så må andre brokke sig alt det de vil. Der er ikke hjemme ved dem skiltet skal være vel.

Synes det bler rigtigt godt. Et sjovt og farverigt skilt :)


Det er lavet i pastelfarver.
Så især den lilla på billeder er meget lysere.
Jeg brugte 12 plader. 3 af dem var der dog kun få perler på.

Skiltet hænger nu på døren ind til badeværelset.



Det sidder fast med elefantsnot.
Hvis I kigger på det blå område så kan I få en bedre fornemmelse af hvordan de andre farver egentlig ser ud.

Det var sjovt at lave den. Men nøj hvor var det hårdt for mine øjne med de skarpe farver.
Måtte holde pause mange gange undervejs.
Men jeg er nu rigtigt godt tilfreds.
Måske hænger skiltet lidt skevt og ikke i midten.
Men det var sen aften og jeg ville bare have det op at hænge sådan ca.
Det fyldte for meget på mit bord og jeg ville gerne igang med noget nyt.

Man kan ikke andet end at blive glad i låget af det skilt her :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar