mandag den 1. juni 2015

Et irritationsmoment mindre.........

Hej :-D


Hej med jer.
Kan I huske mit forrige indlæg?

Der skrev jeg om min computer.
Jeg kunne tænde den.
Gå på indkøb i Kiwi her hvor jeg bor.
Komme hjem.
Lægge varerne på plads.
Lave en kop kaffe.

Og DEREFTER MÅSKE være heldig at min pc var vågnet til liv.
Med mindre den havde en 100% PMS - dag.
En dag (24 timer) hvor jeg slrt ikke kunne få den brugt fordi den ikke kunne laste det mest basic ind :.-(

Købte mig en NY computer for en måneds tid siden.
Men dessværre var den ikke kommet i brug før nu her til weekenden!!
Der var noget galt med den, så den måtte sendes tilbage.
Fik den i retur og der var så skørmkortet gået istykker under transporten til mig.
SUKK!!
Så computeren måtte endnu engang sendes i retur!!!!

Fik den så tilbage lige inden weekenden.......
Var rigtigt glad da jeg fik den koblet til og startet.
ALT såg ud til at virke helt perfekt!
Indtil den skulle genstartes........
Der gik den så i stå :.-(

Men jeg var stædig!!!!!
Siden den startede fint lige efter jeg havde koblet den til så måtte der være noget andet der var galt.....
Og jeg er nu ikke helt dum når der er noget med computere ;-)

Så jeg gik igang og tænkte på om der var noget program der manglede en opdatering, om windows update havde nogen opdatering der var nødvendig.
Der var flere opdateringer der skulle installeres, hvilket jeg selvfølgelig fik ordnet med det samme.

MEN!
Computeren var stadig ikke samarbejdsvillig.....
Så kom jeg lige i tanke om at der var både mus, tastatur og headset tilkoblet.
Der var både alm USB 2.0 og USB 3.0 på computeren.
Så jeg gik igang med at kigge efter hvor jeg havde koblet ting ind og om udstyret var til 2.0 eller 3.0.
Der er nemlig ikke muligt at koble 2.0 udstyr i 3.0.
I hvert fald ikke i Windows 8.

Jeg fandt banditten!!!!
Sørgede for at det hele sat i 2.0 og VUPTI så ville computeren samarbejde 100% :-D
Så nu er jeg bare SÅ lettet og glad :-D

Min kæreste spiller en del lidt krævende spil på computeren.
Så til jul 2013 købte jeg en ny computer til ham.
Havde i al hemmelighed sparet penge sammen i rigtigt lang tid!
Den er nu ikke den helt vilde computer hvis man kigger på hvad man kan få købt nu i dag.
Men den er mange gange bedre end den han havde!!!

Den computer jeg så købte nu her havde vi besluttet at han skulle have og så overtog jeg den computer jeg købte til ham i julegave.
Ikke fordi han er grådig.
Men fordi den computer er endnu lidt stærkere end den han fik i julegave.
Dessuden er det en byg selv computer, så den er nemmere og billigere at opgradere når den tid kommer :-)

Så nu, efter en måneds tid, har jeg ENDELIG en computer der starter op INDEN jeg når at gå ud på køkkenet og lave en kaffe. 

DET er jeg rigtigt glad for!

Nu skal jeg så "bare" få skrevet alle de indlæg der står i kø.
Kommer i hvert fald et par indlæg med varer jeg har testet :-)

Hav en god dag.
På gensyn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar